Jdi na obsah Jdi na menu
 


Editor - začátečníci

 První část návodu na Editor misí bude takový základ,kde popíšu,jak si do hry umístit jednotku,nepřítele atd.

1.Spusťte hru Operation Flashpoint Cold War Crisis ( či platinum [v 1.50] verzi ) a klikněte na Editor Misí.Vyberte ostrov,na kterém chcete hrát.Doporučuji Everon,který je největší.
2.Otevře se mapa ostrova,na které se bude později operovat.
opf 1
Vy si nejdříve vpravo nahoře změňte ovládání z Jednoduchý na Pokročilý.V režimu Pokročilý máte na výběr více věcí.
Pohyb na mapě je s pomocí kláves na numerologické klávesnici.
F1. Jednotky
Vaše jednotka musí někde být ! Dvakrát klikněte na místo,kde chcete začínat.Objeví se vám tabulka a vy se řiďte následujícími instrukcemi.
ofp hrac
Stejně nastavte i své soupeře -
strana : East/východ třída : men ovládání : nehratelné jednotka : vyberte si
Můžete si i přidávat prázdná vozidla,vaše jednotky a víc nepřátel.Pokud umístíte dvě jednotky stejné stranykousek od sebe,tak budou automaticky ve formaci.
F2.Skupiny
Pokud chcete do hry přidat rovnou skupinu vojáků a nechcete je přidávat po jednom,můžete kliknout na Skupiny a přiřadit do hry i skupinu vojáků či tanků. Speciální akce této položky je ta,že pokud máte označeného vojáka a chcete ho přiřadit jinému vojákovi,stisknete Shift,kliknete levým tlačítkem myši a přetáhnete světlou čáru na jiného vojáka.Odteď jsou spolu ve skupině.Funguje i na vozidla.
F3.Spínače/Triggers
Velmi důležité,jsou taková malá páteř celé mise.Spínače určují,kdy bude začátek a konec mise,kdy se spustí poplach,kdy se splní úkol atd.Zde uvedu alespoň několik základních triků,jak se spínači pracovat.Pokud někam umístíte spínač,všimněte si :
ofp spinac
Máme tu rozepsané,co vše se u spínače udává,aby fungoval.Vetšinou ale stačí pouze polovina z toho.Zde máme obyčejný spínač,který udává,že až ruští vojáci spatří američana,jejich úkol bude nesplněn.
spinac 2
Tak.Jak uvádím nahoře,vysvětlím větu která je v poli Při aktivaci.Počítač vás nenechá,abyste tam psali co vás napadne ( i já tam mám chybu :-] všiml jsem si toho až teď ) a tak vám njezbýva,než tam psát opravdové příkazy.Jeden z nejzákladnějších je věta pro splnění/nesplnění/skrytí/zviditelnění úkolu.Taková věta je :"1"ObjStatus "DONE";v1=TRUE
Zde si vysvětlíme co to vlastně znamená. "1" je čislo úkolu,může být klidně i 2,3,... ale vždy v uvozovkách. ObjStatus - object status,udává vlstně status jednotky,které se zobrazí úkol splněn. "DONE" úkol-splněn DONE nesplněn FAILED skrytý HIDDEN a odkrytý ACTIVE.opět v uvozovkách. ;v1 ani nevím,postě je to tam. = TRUE je vlastně nápis,který říká,že je to správně a má to být vykonáno.Ve hře se pak zobrazí : Úkol splněn
F4.Waypointy
Česky dost nešikovně přeloženo Body trasy,waypoiny ukazují,kam jednotka jde a co tam bude dělat.Na výběr máte z těchto věcí :
  • Přesun - jednotky se přesunou na dané místo
  • Zničit - jednotky zničí jednotku,ke které míří
  • Nastoupit - jednotky nastoupí do určeného vozidla
  • Najít a zničit - jednotky prohledají nejbližší okolí a zničí všechny nepřátelské jednotky
  • Připojit se - jednotky se připojí k ostatním
  • Spojit se (a velet) - jednotky se připojí k ostatním a velí
  • Vystoupit - jednotky vystoupí na určitém místě
  • Zacyklení - funguje pouze,když uděláte okruh přesunů a potom kliknete na začátek ( vojáka,kterému úkol zadáváte) zacyklení funguje tak,že voják chodí stále stejnou trasu dokola.
  • Naložit - jednotky naloží náklad
  • Vyložit - jednotky vyloží náklad
  • Vyložit náklad - viz . Vyložit
  • Držet pozici - jednotky drží zadanou pozici za každou cenu
  • Hlídkovat - jednotky hlídkují v zadané oblasti
  • Chránit - jednotky chrání určené vozidla či vojáky
  • Mluvit - jednotky mluví , nebo by alespoň měly . Pro mluvení a otvírání pusy ale jsou většinou složitější příkazy s použitím souborů .lip a .ogg .
  • Skriptovaný WP - Skriptovaný waypoint , to znamená waypoint nastavený pomocí skriptů .
  • Připravit podporu - jednotky připravují podporu pro ostatní
F5.Synchronizace
Synchronizace dovoluje propojit spínače a body trasy tak ,aby nepř.jednotky odešly ( waypoint) až když bude (spínač)město obsazeno.
F6.Značky
Použijete je asi nejspíš jen proto,abyste hře a misi dodali takový nádech profesionality.Značky umožňují dát hráči pocit,že ví co má v misi dělat.Také se s nimi dají rozlišit jednotlivá území a linie.Jinak ale k ničemu nejsou.
F7.Ostatní
Do této kategorie bych zařadil brífink,intro a outro.V intru se hra odvíjí sama od sebe,takže stačí pěkně nastavit waypointy a kamery - spínač-efekty.Outro je to samé,akorát se přehraje až na konci mise.
 
 
Jak obejít pravidlo o nepřátelství USA a SSSR
Operace Flashpoint je hra simulující konflikt mezi východem a západem . Americká armáda proti ruské . Chtěli jste někdy obejít tohle pravidlo ? Stát se součástí americké skupiny i s ruskou uniformou ? Velet ruským i americkým vojákům ? Spojit tyto síly proti partyzánům ? Máte možnost tohle pravidlo o rozdělení na východ a západ obejít . Jednoduše tak , že do své skupiny přidáte příslušníka druhé strany . Celá vaše skupina nebude na vojáka útočit .
 
To úplně k vysvětlení stačí , stačí zkrátka jen přidat vojáka do skupiny .
 

Ještě dodávám , že stranu ve skupině určuje velitel . Pokud je tedy velitel rus a velí 11 američanům , hra je chápe jako ruské družstvo .

Využití přepínačů

Přepínač je typ spínače , který funguje velmi jednoduše , jeho úlohu v misi vyčtete z jeho názvu . Přepínač přepíná mezi jednou a druhou událostí . Ať už se jedná o změnu plánu , přidání nového waypointu nebo jiných věcí . Většinou můžete přepínačem krásně dosáhnout překvapení ve hře , když se najednou změní plánovaný směr skupiny , z jakéhokoli důvodu . S přepínači si v misích můžete opravdu vyhrát , protože jejich použití je jednoduché a v misi vypadají opravdu pěkně .
 
Uvedu vám použití přepínačů na příkladu . Určitě vás už napadá několik situací , kde chcete přepínač použít . Takže zapněte OFP a pracujte se mnou . Návod má pouze 5 kroků a je velmi jednoduchý .
 
1 - Mám vytvořenou jednotku , vojáka , vozidlo , na tom nezáleží .Stojí v bodě A .
2 - Tato jednotka má dva waypointy . Jeden waypoint je klasický , přesun z bodu A do bodu B . Další waypoint je přesun z bodu B do bodu C .
3 - Teď pomocí spínače vytvořím spojení z bodu A do bodu C . Takže vytvořím spínač , aktivacestrana_jednotky , typ přepínač . Spínač umístím někam mezi jednotku a bod B .
4 - F5 , synchronizace , spojím spínač s prvním waypointem A-B .
5 - Hotovo ! Zkuste hru .

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

CTRL C CTRL V

Obi-Wan,7. 10. 2012 17:25

Prosím, nekopírujte mé články. Za jejich vytvořením stojí hodiny práce, kterou tímto znevažujete. Přidejte odkaz na můj blog (http://obi-wan.blog.cz) nebo zkuste články přepsat svými slovy.